Spoed of crisis contact

Is er gevaar?

Is er een levensbedreigend gevaar? Bel dan onmiddellijk 112.

Bel 112

Geen client bij ons?

Dreigt een situatie thuis of elders uit de hand te lopen en ben je geen cliënt van Veilig Thuis Utrecht of SAVE Jeugdbescherming? Bel dan Veilig Thuis.

Bel met Veilig Thuis 0800-2000

Cliënt bij Veilig Thuis Utrecht?

Ben je cliënt bij Veilig Thuis Utrecht, dan bel je altijd met het hoofdnummer.

Bel met Veilig Thuis 0800-2000

Cliënt bij SAVE Jeugdbescherming?

Ben je cliënt bij SAVE Jeugdbescherming, dan bel je tijdens kantooruren (tussen 08.30 en 17.00 uur) met de medewerker SAVE die jou is toegewezen.

Buiten kantooruren bel je met het onderstaande nummer:

In de provincie Flevoland: bel 088 – 996 3000.
In de provincie Utrecht: bel 0800- 2000.

Cliëntambassadeurs, Samen doen wat helpt & toekomstscenario jeugdbescherming

Open Podium: openhartig, indrukwekkend en leerzaam

Nieuws 17 september 2019 Reading Time: < 1 minuutleestijd

Afgelopen week vond het eerste Open Podium plaats van SAVE. Tijdens deze bijeenkomst deelden jongeren, ouders én medewerkers hun ervaringen. Daarbij wisselde het ene heftige verhaal zich af met het volgende.

‘Spreken is zilver, luisteren is goud’ was het motto van dit eerste Open Podium. Tijdens het Open Podium spraken én luisterden (groot)ouders, jongeren en medewerkers respectvol naar elkaar. Openhartig deed ieder zijn verhaal. En in een intieme setting was er begrip voor elkaar.

Begrip voor de ouder die zijn verhaal deed en door zijn boosheid amper uit zijn woorden kwam. Voor de jongere die zich zo vaak onbegrepen had gevoeld. Voor de medewerker die geconfronteerd wordt met dreigende ouders. Voor de emoties, de pijn, de tranen en de wanhoop. Voor de mens achter de cliënt en hulpverlener.

Niet alleen was er begrip voor elkaar, maar ook oprechte interesse. In de pauzes zochten de sprekers elkaar op. “Wat moedig dat je je verhaal hier vertelt”, zei de een tegen de ander. “Wat heftig wat jullie als werkers over je heen krijgen”, zei de ander tegen de een.  Verschillen tussen cliënten, jong of oud, en medewerkers vielen weg. Hier waren we samen. Om naar elkaar te luisteren en om daardoor van elkaar te leren.

Dank aan alle deelnemers! Wordt vervolgd.