Onze cliëntambassadeurs
Voor vragen, ondersteuning en meedenken
Samen Veilig Midden-Nederland heeft een team van cliëntambassadeurs. Dit zijn oud-medewerkers en mensen die zelf ervaring hebben opgedaan met jeugdzorg. Zij organiseren bijeenkomsten voor cliënten zoals pizza-avonden voor jongeren, reflectiebijeenkomsten en loepsessies. Ook ondersteunen zij de cliëntenraad waar nodig. Als cliënten vragen hebben over de samenwerking met hun medewerker SAVE of Veilig Thuis Utrecht, kunnen zij voor ondersteuning terecht bij de cliëntambassadeurs.
Ondersteuning
De belangrijkste taak van de cliëntambassadeurs is ervoor te zorgen dat medewerkers en cliënten van elkaar leren door met elkaar te blijven praten. Medewerkers praten met hun cliënten over wat er aan de hand is en wat er moet gebeuren. Maar het is ook heel belangrijk om met elkaar te praten over dingen als: Waarom denk je dat? Waarom doe jij het op die manier? Hoe vind jij dat ik het doe? Alleen door daar open en eerlijk met elkaar over te praten, kunnen we samen doen wat helpt.
Zo’n gesprek tussen cliënten en medewerkers gaat niet altijd vanzelf. Een cliëntambassadeur kan dan helpen om een gesprek op gang te brengen. Zij gebruiken hiervoor hun eigen ervaring uit de praktijk.
Cliëntenpanel
De cliëntenambassadeurs hebben ook een cliëntenpanel met wie zij dingen kunnen bespreken of vragen kunnen stellen. Op deze manier kunnen de cliëntambassadeurs niet alleen hun eigen ervaring gebruiken, maar ook die van andere cliënten.
Meer informatie over het cliëntenpanel en het aanmeldformulier vind je op deze pagina.
Contact
Meer weten over het cliëntenpanel of onze cliëntambassadeurs? Of heb je een andere vraag? Neem contact op met de cliëntambassadeurs via het e-mailadres ambassadeurs@samen-veilig.nl of via het contactformulier hieronder.