Spoed of crisis contact

Is er gevaar?

Is er een levensbedreigend gevaar? Bel dan onmiddellijk 112.

Bel 112

Geen client bij ons?

Dreigt een situatie thuis of elders uit de hand te lopen en ben je geen cliënt van Veilig Thuis Utrecht of SAVE Jeugdbescherming? Bel dan Veilig Thuis.

Bel met Veilig Thuis 0800-2000

Cliënt bij Veilig Thuis Utrecht?

Ben je cliënt bij Veilig Thuis Utrecht, dan bel je altijd met het hoofdnummer.

Bel met Veilig Thuis 0800-2000

Cliënt bij SAVE Jeugdbescherming?

Ben je cliënt bij SAVE Jeugdbescherming, dan bel je tijdens kantooruren (tussen 08.30 en 17.00 uur) met de medewerker SAVE die jou is toegewezen.

Buiten kantooruren bel je met het onderstaande nummer:

In de provincie Flevoland: bel 088 – 996 3000.
In de provincie Utrecht: bel 0800- 2000.

Onze cliëntambassadeurs

Voor vragen, ondersteuning en meedenken

 

Samen Veilig Midden-Nederland heeft een team van cliëntambassadeurs. Dit zijn oud-medewerkers en mensen die zelf ervaring hebben opgedaan met jeugdzorg. Zij organiseren bijeenkomsten voor cliënten zoals pizza-avonden voor jongeren, reflectiebijeenkomsten en loepsessies. Ook ondersteunen zij de cliëntenraad waar nodig. Als cliënten vragen hebben over de samenwerking met hun medewerker SAVE of Veilig Thuis Utrecht, kunnen zij voor ondersteuning terecht bij de cliëntambassadeurs.

Ondersteuning
De belangrijkste taak van de cliëntambassadeurs is ervoor te zorgen dat medewerkers en cliënten van elkaar leren door met elkaar te blijven praten. Medewerkers praten met hun cliënten over wat er aan de hand is en wat er moet gebeuren. Maar het is ook heel belangrijk om met elkaar te praten over dingen als: Waarom denk je dat? Waarom doe jij het op die manier? Hoe vind jij dat ik het doe? Alleen door daar open en eerlijk met elkaar over te praten, kunnen we samen doen wat helpt.

Zo’n gesprek tussen cliënten en medewerkers gaat niet altijd vanzelf. Een cliëntambassadeur kan dan helpen om een gesprek op gang te brengen. Zij gebruiken hiervoor hun eigen ervaring uit de praktijk.

Cliëntenpanel
De cliëntenambassadeurs hebben ook een cliëntenpanel met wie zij dingen kunnen bespreken of vragen kunnen stellen. Op deze manier kunnen de cliëntambassadeurs niet alleen hun eigen ervaring gebruiken, maar ook die van andere cliënten.

Meer informatie over het cliëntenpanel en het aanmeldformulier vind je op deze pagina.

Contact
Meer weten over het cliëntenpanel of onze cliëntambassadeurs? Of heb je een andere vraag? Neem contact op met de cliëntambassadeurs via het e-mailadres ambassadeurs@samen-veilig.nl of via het contactformulier hieronder.

green dots header

Neem contact op met onze cliëntambassadeurs

Cliëntambassadeurs van Samen Veilig Midden-Nederland

Lees meer over Cliëntambassadeurs van Samen Veilig Midden-Nederland
Lees meer over Cliëntambassadeurs van Samen Veilig Midden-Nederland
Nieuws
Cliëntambassadeurs, Samen doen wat helpt & toekomstscenario jeugdbescherming

Nieuw team cliëntambassadeurs met ervaringsdeskundige

8 september 2021
Lees meer over Nieuw team cliëntambassadeurs met ervaringsdeskundige
Nieuws
Samen doen wat helpt & toekomstscenario jeugdbescherming

Een pop waar kinderen zich in herkennen

31 augustus 2021
Lees meer over Een pop waar kinderen zich in herkennen
Nieuws
Cliëntambassadeurs, Cliëntenraad, Samen doen wat helpt & toekomstscenario jeugdbescherming

Eerste succesvolle Loepsessie

5 februari 2020
Lees meer over Eerste succesvolle Loepsessie