Spoed of crisis contact

Is er gevaar?

Is er een levensbedreigend gevaar? Bel dan onmiddellijk 112.

Bel 112

Geen client bij ons?

Dreigt een situatie thuis of elders uit de hand te lopen en ben je geen cliënt van Veilig Thuis Utrecht of SAVE Jeugdbescherming? Bel dan Veilig Thuis.

Bel met Veilig Thuis 0800-2000

Cliënt bij Veilig Thuis Utrecht?

Ben je cliënt bij Veilig Thuis Utrecht, dan bel je altijd met het hoofdnummer.

Bel met Veilig Thuis 0800-2000

Cliënt bij SAVE Jeugdbescherming?

Ben je cliënt bij SAVE Jeugdbescherming, dan bel je tijdens kantooruren (tussen 08.30 en 17.00 uur) met de medewerker SAVE die jou is toegewezen.

Buiten kantooruren bel je met het onderstaande nummer:

In de provincie Flevoland: bel 088 – 996 3000.
In de provincie Utrecht: bel 0800- 2000.

Informatie voor cliënten

SAVE Jeugdbescherming en Veilig Thuis Utrecht maken onderdeel uit van Samen Veilig Midden-Nederland.

Ben jij cliënt bij SAVE Jeugdbescherming of bij Veilig Thuis Utrecht?
Dan vertellen we je hier graag alvast wat meer over je rechten en over waar je meer informatie kunt vinden.

SAVE Jeugdbescherming

Ben jij cliënt bij SAVE Jeugdbescherming?
Op de website van SAVE Jeugdbescherming vind je alle informatie die je nodig hebt.

Website SAVE Jeugdbescherming

Veilig Thuis Utrecht

Ben jij cliënt bij Veilig Thuis Utrecht?
Op de website van Veilig Thuis Utrecht vind je alle informatie die je nodig hebt.

Website Veilig Thuis Utrecht

Hieronder lees je meer over:

  • Dossier
  • Privacy
  • Indienen van een klacht
  • Meedenken & meepraten

Dossier

Om jullie te kunnen begeleiden verzamelen wij gegevens over jullie. Dat zijn gegevens zoals naam en adres, maar ook inhoudelijke informatie over wat er aan de hand is. Alle gegevens en informatie die wij verzamelen bewaren we in het dossier.

Hier vind je meer informatie over het dossier: Kun je jouw dossier inzien? Wie mag er in jouw dossier kijken? Kun je dingen aan laten passen in jouw dossier? Lees hier meer over:

Privacy

Het dossier bevat dus veel persoonsgegevens en persoonlijke informatie. Daar moeten wij heel zorgvuldig mee omgaan. Daarom moeten wij ons houden aan strenge regels. Niet iedereen kan zomaar in het dossier kijken en wij moeten de informatie in het dossier ook beveiligen.

Hier lees je meer over hoe:

Klacht?

Onze medewerkers zetten zich in om jou goed te helpen. Zij hechten waarde aan respectvol omgaan met elkaar en zijn transparant over hun werkwijze en besluitvorming. Toch kan het gebeuren dat je ergens ontevreden over bent. Over de samenwerking, over de beslissingen die genomen zijn of ergens anders over. Dan kun je overwegen om een klacht in te dienen.

Hier lees je meer over:

De cliëntenraad:

denk mee, praat mee!

Onze cliënten staan centraal. Als organisatie streven wij ernaar voortdurend te leren hoe we onze cliënten beter kunnen helpen. Onze cliëntenraad helpt ons daarbij. In de cliëntenraad kun jij als cliënt meedenken en meepraten over belangrijke onderwerpen en ontwikkelingen.

Ook hebben wij cliëntambassadeurs in dienst die ons helpen in gesprek te blijven met onze cliënten.

Lees hier meer