Waar ben je naar op zoek?

Praat mee, denk mee: de Cliëntenraad

Vind jij het belangrijk om ons te laten weten wat anders kan? Meld je dan aan bij de Cliëntenraad en praat mee!

Ons aanbod

Als Cliëntenraad vertellen wij de organisatie van SAVE (Samen Veilig Midden-Nederland) hoe wij als cliënten de begeleiding ervaren en wat er beter kan.
Als lid van de Cliëntenraad denk je mee over onderwerpen die voor ons cliënten belangrijk zijn. Je praat hierover met de directie en andere medewerkers.
Zo laten wij de stem van kinderen en ouders horen. We geven gevraagd en ongevraagd advies aan de organisatie.
Op die manier komt de Cliëntenraad op voor de gezamenlijke belangen van kinderen en ouders.

Ook lid worden van de Cliëntenraad?

Je kan lid worden van de Cliëntenraad als:

  • je 12 jaar of ouder bent en
  • als je hulp of begeleiding hebt (of heeft gehad) van SAVE.

De Cliëntenraad vergadert vijf keer per jaar in Utrecht.
Als lid van de Cliëntenraad krijg je de mogelijkheid om deel te nemen aan congressen, cursussen en/of (landelijke) bijeenkomsten.
Ook krijg je per vergadering een vergoeding.

Meer weten over de Cliëntenraad?

Wil jij meer weten over de Cliëntenraad? Of wil je lid worden? Neem dan contact met ons op!
We houden dan een kennismakingsgesprek. In dit gesprek leggen we de aanmeldprocedure verder uit.
Je mag ook eerst een keer komen kijken als je dat fijner vindt!

Cliënten van SAVE weten uit eigen ervaring wat goed gaat en wat beter kan. Als ervaringsdeskundigen helpen zij de kwaliteit van de begeleiding te verbeteren.

“Voor mij als kritische ex-cliënt is het fijn om mee te denken en werken in de Cliëntenraad. De sfeer tijdens de vergaderingen en de manier waarop we onderwerpen bespreken, maakt dat ik me op mijn gemak voel en het idee heb dat we gehoord worden. Duidelijk voelbaar is de waardering die we krijgen. Als Cliëntenraad zijn we vaak vanaf het begin bij onderwerpen betrokken. Dat geeft mij het gevoel dat Samen Veilig Midden-Nederland ook een beetje mijn organisatie is.