Waar ben je naar op zoek?

NIEUW: Cliëntenspreekuur SAVE

Corona en de daarbij horende maatregelen hebben impact op iedereen. Onze cliëntambassadeurs Mina en Shantal starten vandaag met een telefonisch spreekuur. Cliënten kunnen op maandag, woensdag en donderdag tussen 12 en 14 uur via 030 – 273 7777 bij hen terecht als zij bijvoorbeeld stoom af willen blazen, vragen hebben over algemene coronamaatregelen van Samen Veilig Midden-Nederland of een luisterend oor zoeken om juist in deze tijd hun verhaal te doen.

Recent heeft Zilveren Kruis onderzoek gedaan waaruit blijkt dat de helft van de ouders in Nederland verhoogde stress ervaren vanwege de coronamaatregelen. Onze cliënten kunnen voor vragen over hun dossier normaliter terecht bij hun vaste medewerker SAVE. “Wij zullen tijdens het telefonisch spreekuur niet op inhoudelijke dossiers ingaan met cliënten of in het beleid van de medewerker treden”, leggen Mina Abou en Shantal Holwijn uit. “Toch kan het zijn, dat je als ouder stoom af wilt blazen, vragen hebt over algemene coronamaatregelen van Samen Veilig Midden-Nederland of een luisterend oor zoekt om juist in deze tijd je verhaal te doen. Het delen van stressgevoelens werkt stress reducerend. Je als cliënt kwetsbaar opstellen is soms complex. Wij willen vanuit Samen veilig Midden-Nederland dit luisterende oor zijn en bieden.” Mocht een cliënt toch vragen hebben over zijn of haar eigen dossier, dan verwijzen de cliëntambassadeurs door naar de desbetreffende medewerker SAVE.

Het cliëntspreekuur is elke maandag, woensdag en donderdag van 12.00 tot 14.00 uur bereikbaar via 030 – 273 7777.