Spoed of crisis contact

Is er gevaar?

Is er een levensbedreigend gevaar? Bel dan onmiddellijk 112.

Bel 112

Geen client bij ons?

Dreigt een situatie thuis of elders uit de hand te lopen en ben je geen cliënt van Veilig Thuis Utrecht of SAVE Jeugdbescherming? Bel dan Veilig Thuis.

Bel met Veilig Thuis 0800-2000

Cliënt bij Veilig Thuis Utrecht?

Ben je cliënt bij Veilig Thuis Utrecht, dan bel je altijd met het hoofdnummer.

Bel met Veilig Thuis 0800-2000

Cliënt bij SAVE Jeugdbescherming?

Ben je cliënt bij SAVE Jeugdbescherming, dan bel je tijdens kantooruren (tussen 08.30 en 17.00 uur) met de medewerker SAVE die jou is toegewezen.

Buiten kantooruren bel je met het onderstaande nummer:

In de provincie Flevoland: bel 088 – 996 3000.
In de provincie Utrecht: bel 0800- 2000.

Cliëntambassadeurs, Samen doen wat helpt & toekomstscenario jeugdbescherming

Nieuw: cliënten denken mee over onze organisatie in het cliëntenpanel

Nieuws 2 september 2022 Reading Time: < 1 minuutleestijd

Bij Samen Veilig Midden-Nederland zoeken we voortdurend manieren om met onze cliënten te werken aan de verbetering van onze dienstverlening. Naast evenementen die onze cliëntambassadeurs speciaal hiervoor plannen en natuurlijk de reguliere gesprekken die onze medewerkers met hun cliënten voeren, hebben we een nieuwe manier bedacht om cliënten de gelegenheid te geven mee te denken: het cliëntenpanel.

Wat is het cliëntenpanel?
Het cliëntenpanel bestaat uit cliënten en oud-cliënten van Veilig Thuis Utrecht en SAVE Jeugdbescherming. Zij ontvangen een aantal keer per jaar een uitnodiging per e-mail om hun mening te delen over verschillende onderwerpen die te maken hebben met onze organisatie en het werk dat we doen.

Het cliëntenpanel geeft cliënten de mogelijkheid om hun mening te delen over allerlei zaken die voor hen belangrijk zijn. En natuurlijk voor anderen die te maken hebben of krijgen met de organisatie. Hun inbreng en mening helpt Samen Veilig Midden-Nederland om te blijven verbeteren en te luisteren naar de feedback van haar (oud-)cliënten.

Waar denkt het cliëntenpanel over mee?
De mogelijke onderwerpen zijn breed en vragen kunnen komen uit de hele organisatie. Bijvoorbeeld ons bestuur kan een vraag stellen, maar ook een beleidsmedewerker die werkt aan de verbetering van onze klachtenprocedure. En denk bijvoorbeeld aan de cliëntenraad, die graag wil horen wat zijn achterban belangrijk vindt en met het cliëntenpanel een extra binding met cliënten vindt.

Naast onderwerpen en vragen die door de organisatie worden aangedragen, kunnen cliënten ook zelf onderwerpen aandragen die zij belangrijk vinden om met het cliëntenpanel te bespreken. Het cliëntenpanel wordt dus ook een belangrijk kanaal voor de vragen en problemen die onder cliënten leven.

Lid worden
Iedereen die cliënt is (geweest) bij Veilig Thuis Utrecht en/of SAVE Jeugdbescherming, kan lid worden van ons cliëntenpanel. Onze organisatie is altijd op zoek naar nieuwe leden voor het cliëntenpanel om de kwaliteit van wat wij doen te verbeteren.

Ken (of ben of was) jij een cliënt bij Veilig Thuis Utrecht en/of SAVE Jeugdbescherming? En heeft hij of zij ideeën over hoe wij onze dienstverlening kunnen verbeteren? Dan horen wij graag van die persoon! Meer informatie opvragen en aanmelden kan via het aanmeldformulier onderaan deze pagina.

Vragen?
Heb je naar aanleiding van dit bericht nog vragen over het cliëntenpanel? Onze cliëntambassadeurs staan je graag te woord. Mail je vraag naar ambassadeurs@samen-veilig.nl.