Spoed of crisis contact

Is er gevaar?

Is er een levensbedreigend gevaar? Bel dan onmiddellijk 112.

Bel 112

Geen client bij ons?

Dreigt een situatie thuis of elders uit de hand te lopen en ben je geen cliënt van Veilig Thuis Utrecht of SAVE Jeugdbescherming? Bel dan Veilig Thuis.

Bel met Veilig Thuis 0800-2000

Cliënt bij Veilig Thuis Utrecht?

Ben je cliënt bij Veilig Thuis Utrecht, dan bel je altijd met het hoofdnummer.

Bel met Veilig Thuis 0800-2000

Cliënt bij SAVE Jeugdbescherming?

Ben je cliënt bij SAVE Jeugdbescherming, dan bel je tijdens kantooruren (tussen 08.30 en 17.00 uur) met de medewerker SAVE die jou is toegewezen.

Buiten kantooruren bel je met het onderstaande nummer:

In de provincie Flevoland: bel 088 – 996 3000.
In de provincie Utrecht: bel 0800- 2000.

Informatie voor cliënten

van Veilig Thuis Utrecht en SAVE Jeugdbescherming

 

Ben jij cliënt van Veilig Thuis Utrecht of SAVE Jeugdbescherming? Deze organisaties maken onderdeel uit van Stichting Samen Veilig Midden-Nederland.

We vertellen je hier graag alvast over je rechten en over waar je meer informatie kunt vinden.

Veilig Thuis Utrecht

Ben jij cliënt bij Veilig Thuis Utrecht?
Op de website van Veilig Thuis Utrecht vind je alle informatie die je nodig hebt.

Direct iemand spreken? ? 0800 – 2000

Website Veilig Thuis Utrecht

SAVE Jeugdbescherming

Ben jij cliënt bij SAVE Jeugdbescherming?
Op de website van SAVE Jeugdbescherming vind je alle informatie die je nodig hebt.

 

Website SAVE Jeugdbescherming

Dossier

Om jullie te kunnen begeleiden verzamelen wij gegevens over jullie. Dat zijn gegevens zoals naam en adres, maar ook inhoudelijke informatie over wat er aan de hand is. Alle gegevens en informatie die wij verzamelen bewaren we in het dossier.

Hier vind je meer informatie over het dossier: Kun je jouw dossier inzien? Wie mag er in jouw dossier kijken? Kun je dingen aan laten passen in jouw dossier? Lees hier meer over:

Privacy

Het dossier bevat dus veel persoonsgegevens en persoonlijke informatie. Daar moeten wij heel zorgvuldig mee omgaan. Daarom moeten wij ons houden aan strenge regels. Niet iedereen kan zomaar in het dossier kijken en wij moeten de informatie in het dossier ook beveiligen.

Hier lees je meer over hoe:

Een klacht?

Onze medewerkers zetten zich in om jou goed te helpen. Zij hechten waarde aan respectvol omgaan met elkaar en zijn transparant over hun werkwijze en besluitvorming. Toch kan het gebeuren dat je ergens ontevreden over bent. Over de samenwerking, over de beslissingen die genomen zijn of ergens anders over. Dan kun je overwegen om een klacht in te dienen.

Hier lees je meer over:

Onze cliëntambassadeurs

Onze cliëntambassadeurs zijn oud-medewerkers en mensen die zelf ervaring hebben opgedaan met jeugdzorg. Cliënten van Veilig Thuis Utrecht en SAVE Jeugdbescherming kunnen contact opnemen met de cliëntambassadeurs als zij vragen hebben of extra ondersteuning wensen.

Meer hierover lees je op onze pagina over de cliëntambassadeurs.

Cliëntenraad

Onze cliënten staan centraal. Als organisatie streven wij ernaar voortdurend te leren hoe we onze cliënten beter kunnen helpen. Onze cliëntenraad helpt ons daarbij. In de cliëntenraad kun jij als cliënt meedenken en meepraten over belangrijke onderwerpen en ontwikkelingen.

Meer hierover lees je op onze pagina over de cliëntenraad.

Gedupeerd door de Toeslagenaffaire?

Ben je gedupeerde van de Toeslagenaffaire en heb je ook met Veilig Thuis Utrecht of SAVE Jeugdbescherming te maken gehad? Wij begrijpen dat je vragen hebt en meer wilt weten over de beslissingen die zijn genomen over jouw gezin. Je kunt hiervoor ons steunpunt benaderen.

Meer hierover lees je op onze pagina over de Toeslagenaffaire.

Denk mee in ons cliëntenpanel

Naast een cliëntenraad heeft Samen Veilig Midden-Nederland ook een cliëntenpanel. Dit is een groep cliënten en ex-cliënten van Veilig Thuis Utrecht en SAVE Jeugdbescherming. Het cliëntenpanel geeft je de mogelijkheid om jouw mening te delen over allerlei zaken die voor jou als cliënt belangrijk zijn of voor anderen die te maken hebben of krijgen met de organisatie.

Meer hierover lees je op onze pagina over het cliëntenpanel.