Spoed of crisis contact

Is er gevaar?

Is er een levensbedreigend gevaar? Bel dan onmiddellijk 112.

Bel 112

Geen client bij ons?

Dreigt een situatie thuis of elders uit de hand te lopen en ben je geen cliënt van Veilig Thuis Utrecht of SAVE Jeugdbescherming? Bel dan Veilig Thuis.

Bel met Veilig Thuis 0800-2000

Cliënt bij Veilig Thuis Utrecht?

Ben je cliënt bij Veilig Thuis Utrecht, dan bel je altijd met het hoofdnummer.

Bel met Veilig Thuis 0800-2000

Cliënt bij SAVE Jeugdbescherming?

Ben je cliënt bij SAVE Jeugdbescherming, dan bel je tijdens kantooruren (tussen 08.30 en 17.00 uur) met de medewerker SAVE die jou is toegewezen.

Buiten kantooruren bel je met het onderstaande nummer:

In de provincie Flevoland: bel 088 – 996 3000.
In de provincie Utrecht: bel 0800- 2000.

Cliëntenpanel

Cliënt (geweest) bij Veilig Thuis Utrecht of SAVE Jeugdbescherming?
Word lid van onze cliëntenpanel!

 

Naast een cliëntenraad heeft Samen Veilig Midden-Nederland ook een cliëntenpanel. Dit is een groep cliënten en ex-cliënten van Veilig Thuis Utrecht en SAVE Jeugdbescherming. Onze organisatie is altijd op zoek naar nieuwe leden voor het cliëntenpanel om de kwaliteit van wat wij doen te verbeteren.

Waarom lid worden?
Het cliëntenpanel geeft je de mogelijkheid om jouw mening te delen over allerlei zaken die voor jou als cliënt belangrijk zijn of voor anderen die te maken hebben of krijgen met de organisatie. Jouw inbreng en mening helpt Samen Veilig Midden-Nederland om te blijven verbeteren en te luisteren naar de feedback van haar (oud-)cliënten.

Waar denkt het cliëntenpanel over mee?
De mogelijke onderwerpen zijn breed en vragen kunnen komen uit de hele organisatie. Bijvoorbeeld ons bestuur kan een vraag stellen, maar ook een beleidsmedewerker die werkt aan de verbetering van onze klachtenprocedure. En denk bijvoorbeeld aan de cliëntenraad, die graag wil horen wat zijn achterban belangrijk vindt en met het cliëntenpanel een extra binding met cliënten vindt.

Kunnen leden ook zelf onderwerpen voorstellen?
Naast onderwerpen en vragen die door de organisatie worden aangedragen, kan jij als lid ook zelf onderwerpen aandragen die jij belangrijk vindt om met het cliëntenpanel te bespreken. Het cliëntenpanel vormt dus ook een belangrijk kanaal voor ons om te leren over de vragen en problemen die onder cliënten leven.

Ben je als lid verplicht om mee te werken aan onderzoeken?
Als je lid wordt, krijg je een aantal keer per jaar een uitnodiging per e-mail om online je mening te delen of mee te denken over verschillende onderwerpen die te maken hebben met onze organisatie en wat wij doen. Deelname aan het cliëntenpanel is geheel vrijwillig. Je kunt zelf beslissen of je de vragenlijst invult.

Wanneer je bijvoorbeeld geen tijd hebt om mee te doen, dan vul je de vragenlijst niet in. Je blijft dan gewoon lid en wordt bij het volgende onderzoek opnieuw uitgenodigd om deel te nemen. Als je een vragenlijst niet invult, ontvang je na een aantal dagen wel een herinnering per e-mail. Je kunt dan weer zelf beslissen om mee te doen of om de uitnodiging voorbij te laten gaan. De tijd om de vragenlijst in te vullen verschild per keer, ongeveer 5 tot 10 minuten per keer.

In het kort

  • Meedenken en mening delen
  • Verschillende momenten per jaar
  • Vrijwillige deelname
  • 5 tot 10 minuten per onderzoek
  • Een lerende organisatie

Meld je aan!
Als jij cliënt bent (geweest) bij Veilig Thuis Utrecht en/of SAVE Jeugdbescherming, dan kun je lid worden van ons cliëntenpanel. Hieronder lees je hoe je je kunt aanmelden.

Lid worden

Wil je deelnemen aan het cliëntenpanel? Als lid word je regelmatig uitgenodigd om je mening te geven over uiteenlopende onderwerpen die betrekking hebben op onze organisatie en wat wij doen. Meld je aan via het aanmeldformulier onderaan deze pagina.

Na het invullen van het aanmeldformulier ontvang je een bevestigingsmail op jouw emailadres. Dan ben je aangemeld en ben je lid van het cliëntenpanel. Vanaf dat moment kun je worden uitgenodigd om je mening te geven.

Veelgestelde vragen over het cliëntenpanel

Meer informatie?

Heb je een vraag over het cliëntenpanel? Onze cliëntenambassadeurs staan je graag te woord.

Contactinformatie
green dots header

Aanmelden voor het cliëntenpanel

Geholpen door
Meerdere opties mogelijk

Uitgelichte documenten

Bekijk al onze folders en downloads

Cliëntenpanel van Samen Veilig Midden-Nederland

Lees meer over Cliëntenpanel van Samen Veilig Midden-Nederland
Lees meer over Cliëntenpanel van Samen Veilig Midden-Nederland

Privacyreglement (GI)

Lees meer over Privacyreglement (GI)
Lees meer over Privacyreglement (GI)

Folder Over ons

Lees meer over Folder Over ons
Lees meer over Folder Over ons

Het laatste nieuws

Meer actueel
Nieuws
Organisatie

Klachtenanalyse 2023

26 juni 2024
Lees meer over Klachtenanalyse 2023
Nieuws
Organisatie

Jaarberichten 2023

31 mei 2024
Lees meer over Jaarberichten 2023
Nieuws
Samen doen wat helpt & toekomstscenario jeugdbescherming

2023: vanuit expertise Samen doen wat helpt

23 februari 2024
Lees meer over 2023: vanuit expertise Samen doen wat helpt