Spoed of crisis contact

Is er gevaar?

Is er een levensbedreigend gevaar? Bel dan onmiddellijk 112.

Bel 112

Geen client bij ons?

Dreigt een situatie thuis of elders uit de hand te lopen en ben je geen cliënt van Veilig Thuis Utrecht of SAVE Jeugdbescherming? Bel dan Veilig Thuis.

Bel met Veilig Thuis 0800-2000

Cliënt bij Veilig Thuis Utrecht?

Ben je cliënt bij Veilig Thuis Utrecht, dan bel je altijd met het hoofdnummer.

Bel met Veilig Thuis 0800-2000

Cliënt bij SAVE Jeugdbescherming?

Ben je cliënt bij SAVE Jeugdbescherming, dan bel je tijdens kantooruren (tussen 08.30 en 17.00 uur) met de medewerker SAVE die jou is toegewezen.

Buiten kantooruren bel je met het onderstaande nummer:

In de provincie Flevoland: bel 088 – 996 3000.
In de provincie Utrecht: bel 0800- 2000.

Campagnes

Personeelscampagne: Maak jij je sterk voor mij?

Nieuws 5 oktober 2020 Reading Time: 2 minutenleestijd

Vandaag start de personeelscampagne Maak jij je sterk voor mij? van Samen Veilig Midden-Nederland. “In een arbeidsmarkt, waar de vraag naar zorgpersoneel groter is dan het aanbod, zoeken wij collega’s, die de mens achter probleemsituaties ziet”, legt bestuursvoorzitter Krijnie Schotel de campagne uit. “Ons werk draait om mensen bij wie het thuis even niet helemaal lekker loopt tot mensen waar er een onveilige situatie is achter de voordeur. Voor onze cliënten doen wij iedere dag ons uiterste best en zetten we ons optimaal in. Daar zoeken we nieuwe collega’s bij.”

“Werken voor Veilig Thuis Utrecht of bij SAVE, de jeugdbescherming en jeugdreclassering van Samen Veilig Midden-Nederland, is soms zwaar en vraagt veel van je”, vertelt Krijnie Schotel. “Het is belangrijk dat je je realiseert welke invloed je hebt op de privacy van mensen als je in actie komt. Door te bellen, door op de stoep te staan of door er opeens te zijn. Het is heel heftig als je bij mensen, die je niet kent, op de bank zit, met een moeilijke boodschap. Dan stellen we soms hele indringende vragen over huiselijke situaties of de opvoedstijl. Het werken met cliënten en gezinnen kan ook ingrijpend zijn voor onze collega’s. Met de campagne Maak jij je sterk voor mij? willen we duidelijk maken voor wie je het werk straks gaat doen. En vooral ook, mét wie je straks gaat werken.”

Cliënt centraal
De cliënt staat altijd centraal en dat houdt in dat je met hen samenwerkt om de onveilige situaties te herstellen. “Dat is niet altijd even makkelijk. Het is aan ons de taak om ervoor te zorgen dat ze zo snel mogelijk weer op eigen kracht verder kunnen”, legt Krijnie Schotel uit. “Wij onderzoeken wat er aan de hand is en maken ons sterk voor een veilig thuissituatie en goede ontwikkeling van jeugdigen. We zijn daarvoor op zoek naar collega’s met een hart voor mensen en die stevig met beide benen op de grond staan. Doormiddel van deze campagne willen we zulke professionals aan ons binden.”

Sterkmakenvoor.nl
Het advies- en meldpunt huiselijk geweld en kindermishandeling Veilig Thuis Utrecht en SAVE, de gecertificeerde instelling voor maatregelen van de jeugdbescherming en jeugdreclassering in de provincies Flevoland en Utrecht, maken onderdeel uit van Samen Veilig Midden-Nederland. De campagne Maak jij je sterk voor mij is ontwikkeld door Het Stormt in Rotterdam en leidt naar de campagnesite www.sterkmakenvoor.nl. Sommige van de modellen mensen op de foto’s hebben te maken (gehad) met jeugdzorg, pleegzorg en/of Veilig Thuis. Vanaf 5 oktober hangen de foto’s in bushokjes door heel Flevoland en Utrecht. Later deze maand wordt geadverteerd in lokale kranten, op Facebook, Instagram en via banensites.