Spoed of crisis contact

Is er gevaar?

Is er een levensbedreigend gevaar? Bel dan onmiddellijk 112.

Bel 112

Geen client bij ons?

Dreigt een situatie thuis of elders uit de hand te lopen en ben je geen cliënt van Veilig Thuis Utrecht of SAVE Jeugdbescherming? Bel dan Veilig Thuis.

Bel met Veilig Thuis 0800-2000

Cliënt bij Veilig Thuis Utrecht?

Ben je cliënt bij Veilig Thuis Utrecht, dan bel je altijd met het hoofdnummer.

Bel met Veilig Thuis 0800-2000

Cliënt bij SAVE Jeugdbescherming?

Ben je cliënt bij SAVE Jeugdbescherming, dan bel je tijdens kantooruren (tussen 08.30 en 17.00 uur) met de medewerker SAVE die jou is toegewezen.

Buiten kantooruren bel je met het onderstaande nummer:

In de provincie Flevoland: bel 088 – 996 3000.
In de provincie Utrecht: bel 0800- 2000.

Cliëntambassadeurs, Koersprogramma

[PODCAST] Kevin op Koers: Lena & Kathinka

Podcast 17 juni 2021 Reading Time: < 1 minuutleestijd

Interviewer Kevin Scholte sprak onlangs met bestuursvoorzitter Krijnie Schotel over de nieuwe koers die Samen Veilig Midden-Nederland in 2021 is gestart. Zij benadrukte het belang van met elkaar verbinden en ‘open lijnen’ houden in communicatie. Niet alleen wanneer mensen samenwerken aan een veiligere thuissituatie, maar ook als lerende organisatie die in het belang van haar cliënten wil werken. Steeds meer cliënten en experts uit het veld gaan met ons in gesprek om dit belang bij ons scherp in zicht te krijgen.

Om ook het cliëntperspectief op onze nieuwe koers te belichten, gaat Kevin dit keer in gesprek met Lena (cliënt en ervaringsdeskundige) en Kathinka (reflectiecoach over het cliëntperspectief). Zij benadrukken het belang van culturele diversiteit, open communicatie, de cliënt centraal stellen en werken aan gelijkwaardigheid tussen medewerker en cliënt. Niet alleen op papier, maar ook in de uitvoering van het werk. En men hoeft dat niet alleen voor elkaar te krijgen: ook hierin staat samenwerken centraal.

Team Communicatie

Podcast op Soundcloud:

Video-interview op YouTube: