Spoed of crisis contact

Is er gevaar?

Is er een levensbedreigend gevaar? Bel dan onmiddellijk 112.

Bel 112

Geen client bij ons?

Dreigt een situatie thuis of elders uit de hand te lopen en ben je geen cliënt van Veilig Thuis Utrecht of SAVE Jeugdbescherming? Bel dan Veilig Thuis.

Bel met Veilig Thuis 0800-2000

Cliënt bij Veilig Thuis Utrecht?

Ben je cliënt bij Veilig Thuis Utrecht, dan bel je altijd met het hoofdnummer.

Bel met Veilig Thuis 0800-2000

Cliënt bij SAVE Jeugdbescherming?

Ben je cliënt bij SAVE Jeugdbescherming, dan bel je tijdens kantooruren (tussen 08.30 en 17.00 uur) met de medewerker SAVE die jou is toegewezen.

Buiten kantooruren bel je met het onderstaande nummer:

In de provincie Flevoland: bel 088 – 996 3000.
In de provincie Utrecht: bel 0800- 2000.

Cliëntambassadeurs, Samen doen wat helpt & toekomstscenario jeugdbescherming

Succesvolle avond met pizza & cola voor jonge cliënten

Nieuws 8 oktober 2020 Reading Time: 2 minutenleestijd

Op 7 oktober zijn onze cliëntambassadeurs Shantal en Mina om jongeren te ontmoeten bij de meidenopvang van De Rading langs geweest. De stem van jongeren is erg belangrijk voor Samen Veilig Midden-Nederland en daarom organiseerden zij een pizza & cola-avond.


De meiden van De Rading waren in de veronderstelling dat er twee oude dametjes langs zouden komen. Ze waren dus verrast toen er twee hippe cliëntambassadeurs op de stoep stonden. Onder het genot van de pizza’s hebben ze met de jonge cliënten gesproken over wat er goed gaat in het contact met hun gezinsvoogden van SAVE en wat zij vinden dat beter kan. Zo vertelden ze dat ze het nu erg naar hun zin hebben in het meidenhuis en steun aan elkaar hebben op de groep. Eén van de meiden vertelde dat ze goed contact heeft met haar gezinsvoogd, maar dat ze soms het gevoel heeft dat ze drie ouders heeft. “Mijn gezinsvoogd is niet mijn ouder, ik heb al genoeg aan twee ouders.”

Vertrouwen

De jongeren willen ook meegeven, dat ze vaker betrokken willen worden bij het nemen van grote beslissingen. “Er wordt mij niet altijd gezegd wat er gaat gebeuren. Dan verlies ik het vertrouwen in de ander. Ik kruip in mijn schuld en zeg niks meer.”
Als afsluiter stelden de cliëntambassadeurs de vraag aan de cliënten, wat zij zouden doen als ze de baas zouden zijn van SAVE? “Kunnen jullie in het contract opstellen, dat je minimaal drie jaar blijft werken in het gezin? Je kunt niet met iemand een band opbouwen en dan weggaan. Soms heb je niemand op wie je kunt bouwen, alleen je gezinsvoogd.”

Leerzame avond

Shantal en Mina kijken terug op een leerzame avond. Ze bundelen de feedback om daarmee de dienstverlening van SAVE verder te kunnen verbeteren. De jonge cliënten hebben hun contactgegevens gedeeld, omdat ze vaker een bijdrage willen leveren aan het verbeteren van de jeugdzorg.

De volgende pizza & cola-avond met jongeren binnen de gesloten jeugdzorg staat al gepland. Om te weten wat de opbrengst daarvan zal zijn, volg de cliëntambassadeurs via de social mediakanalen van SAVE, Veilig Thuis en Samen Veilig Midden-Nederland.

Twitter, Instagram, LinkedIn.